H.01.07 / CONVIVÈNCIA / H.01 Hàbits de convivència
Coneixes i respectes els teus drets?
-
Breu descripció de l'activitat
Taller dirigit a infants per obtindre una visió més crítica i acurada sobre la importància que tenen els drets de la infància i el seu respecte.. Els nins i les nines han de reconèixer quins són els seus drets, aquelles accions que han de fer per respectar-los i que troben que falta perquè a la ciutat s’acabin de respectar. Segons la franja d’edat dels participants es treballaran diferents drets:
De 8 a 12 anys:
- Art. 8. Dret a la identitat
- Art. 12. Dret a expressar la seva opinió i a ser escoltats.
- Art. 2 No discriminació.
De 13 a 16 anys:
- Art. 13. Dret a la Llibertat d'expressió
- Art. 15. Dret a associar-se
- Art. 16. Dret a la intimitat.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:- Prendre consciència de la importància dels Drets de la Infància
- Donar a conèixer quins són els Drets de la infància a travès del pensament crític d’una manera educativa i lúdica.
- Escoltar i posar en comú totes les idees, propostes sobre els drets i deures que els infants ens facin arribar al llarg de la sessió.
- Facilitar dinàmiques adaptades que facilitin la participació activa dels infants.
METODOLOGIA I DESCRIPCIÓ: A través d'aquest taller es pretén aconseguir que els nins i les nines tinguin una visió més crítica cap als drets de la infància.
Inicialment, la persona encarregada de dur a terme el taller, demanarà als infants si coneixen quins són els seus drets. Una vegada fet això s'encarregarà d'explicar els drets escollits pel centre i els deures corresponents, per tal de que aquests es garanteixin. Tot això es farà a través de suport visual amb material informàtic o amb unes targetes grans on hi haurà els drets i deures impresos. Repassats tant els drets i els deures, es col•locaran per grups on debatran entre ells què fan perquè aquests drets es respectin i si no ho fan que podrien fer per tal que es respectin, tant a nivell personal com si veiem que a qualque infant no se li estan respectant. Una vegada finalitzada la posada en comú en petit grup ho farà en gran grup amb la resta de nins i nines i d'aquesta manera extreure aquelles idees comunes entre tots i totes.
Finalment, una vegada acabin de fer la posada en comú, cada un dels grups dibuixaran o escriuran aquelles accions que es poden fer des del seu barri, escola, voltants.. per tal que es compleixin i es respectin els drets de cada un dels infants. Totes aquestes idees, propostes, suggerències, quedaran plasmades al Llibre Gegant de la Ciutat per tal que es pugui compartir amb la resta d'infants que duguin a terme aquest taller.
-
Contacte
Per a més informació i estat de les reserves contactau amb: : AMÉS. Responsable: Rosa Ramírez, tel. 662.52.25.91, correu electrònic dinamitzaciocai@palma.cat
El taller forma part del Servei de Dinamització de la Participació Infantil de la Regidoria de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Palma.
-
Nivells educatius als quals s'adreça
L'activitat va adreçada a 4t, 5è i 6è d'Educació primària i a ESO.
Màxim de 20 alumnes per torn.
-
Horari i lloc d'encontre
El dia i hora del taller serà a concertar amb el centre educatiu i té una durada aproximada de 2h, 1,30h o 1h, es pot adaptar en funció de la disponibilitat.
El taller es durà a terme al centre educatiu.
-
Observacions / Condicions
MATERIAL
Cartolina DIN A3 - 50 unitats
Tisores - 20 unitats
Llapis - 20 unitats
Retoladors - 2 paquets (20 unitats)
Targetes amb drets i deures
Material informàtic - demanar si el centre en té.Goma d’esborrar - 20 unitats
Afil•la llapis - 10 unitats
Paper blanc – 500 fulles
Ceres Plast decor – 1 paquet (24 unitats)
Llapis de color – 1 paquet (24 unitats)