D.03.05 / EDUCACIÓ AMBIENTAL / D.03 Espais naturals i natura urbana
El gran viatge dels ocells. Una aproximació a les migracions de les aus *** Activitat nova ***
-
Breu descripció de l'activitat
Les migracions d'animals són desplaçaments periòdics de les aus, peixos o altres animals (papallones, balenes, llagostes,...) que, generalment, coincideixen amb els canvis d'estacions de l'any. El principal avantatge dels organismes que realitzen migracions és la recerca d'aliments. A més, hi ha la necessitat de trobar un lloc on sigui més senzilla i segura la reproducció.
En relació als ocells, hi ha diferents tipus de migradors i de nivells de migració: espècies com les orenelles que tornen a Mallorca cada primavera s'anomoenen migradors estivals. Aquestes espècies viuen i crien aquí durant el nostre estiu. A finals d'estiu o principis de tardor se'n van per passar l'hivern al nord d'Àfrica.
Altres ocells trien passar l'hivern a Mallorca, coom és el tord. Cria al nord d'Europa i a la tardor vola cap al sud on el clima és més suau i el menjar més accessible. Aquests s'anomenen migradors hivernals i tornen a les seves zones de cria a la primavera.
Aquesta activitat ens aproparà al fascinent món dels ocells migratoris i aprofundirem en el com, en el quan i en el per què de les migracions.
Objectius:
-apropar l'alumnat al coneixement de les aus migratòries.
-Identificar algunes de les espècies d'aus migratòries pròpies de l'entorn urbà.
-Explicar la diversitat biològica com resultat del procés evolutiu.
-Donar a conèixer el patrimoni natural de Mallorca i els seus valors associats.
-Fomentar hàbits de respecte i conservació de l'entorn natural i la biodiversitat.
-
Horari i lloc d'encontre
L'activitat es realitza al centre educatiu, amb un grup classe per torn, a l'aula o a un altre espai del centre que disposi de projector, pantalla i connexió de so.
L'activitat té una durada d'entre 60-60 minuts i es poden fer dos torns cada matí.
-
Nivells educatius als quals s'adreça
Activitat dirigida a 2n cicle d'educació primària, educació secundària i educació d'adults.
-
Preu de l'activitat
Activitat guiada i gratuïta.
-
Contacte
Per a més informació podeu contactar amb Nat Projectes al telèfon 629 137 894 o al correu btomas@natprojectes.com
o amb la Regidoria d'Educació i demanar per Apol.lònia Mora al telèfon 971 449 406 o al correu apolonia.mora@palma.cat